Vi vil bidra til å skape et samfunn for alle.

Universelt utformet turvei ved Sognefjelleshytta. Foto: Fredrik Naumann

I Felix Media bruker vi kommunikasjon som verktøy for å bidra til en av vår tids viktigste omstillingsprosesser: Å skape et samfunn der alle kan delta på lik linje.

Lover og forskrifter. Kartleggingssystemer og håndbøker. Det finnes nok av føringer og verktøy for hvordan vi skal snekre sammen bygg, produkter og tjenester så de kan brukes av alle, uansett funksjonsnivå og forutsetninger.

Men for å sette dem ut i livet, må noe mer grunnleggende først på plass: Vi må forstå i hjertet og magen hvorfor det er så viktig. Det må bli del av ryggmargsrefleksen å tenke «alle». Noe annet er ekskludering. Diskriminering.

I Felix Media er vi spesialister på kunnskaps- heving og bevisstgjøring om universell utforming og inkludering som designprinsipp og samfunnsideal – og på å inspirere til endring.

Vi hjelper blant annet organisasjoner og bedrifter å tenke alle i alt de gjør, vi lager innhold som treffer definerte målgrupper og vi holder foredrag.







Kunder vi har samarbeidet med om UU og likeverd.

Felix Medias kreative og kunnskapsrike bruk av kommunikasjon har bidratt betydelig til et av Ruters viktigste mål: Å bygge en kultur der vi tenker «alle» i alt vi gjør.

Gro Feldberg Janborg
Ruter
Leder kommunikasjon

Erfaringskonsulent.

Én ting vi har lært: «Ingenting med oss, uten oss». Derfor samarbeider vi tett med erfaringskonsulent Annett Garvik. Hun er, som resten av gjengen, en historieforteller – som evner å vekke sterke følelser med sine ærlige og upolerte fortellinger om utestengelse, men også begeistring og inspirasjon til å bidra til samfunnsendring.

Annett Garvik på hovedbiblioteket i Bergen.

Museer for alle.

I 2024 fikk Felix Media tilskudd fra Bufdir til å lage et magasin for bevisstgjøring, inspirasjon og kunnskapsheving om universell utforming i museumssektoren. Magasinet blir publisert 15. mai 2025 – i trykket og digitalt format.